Contact
Vraag, advies of hulp nodig? Neem dan contact met ons op!
Veelgestelde vragen
- Kan ik een koffer meenemen aan boord?
-
Het is helaas niet mogelijk om een koffer mee te nemen aan boord wegens gebrek aan ruimte. Het is ook niet toegestaan om je koffer op de steiger achter te laten.
- Heb je een iAmsterdam City Card?
-
Het is helaas niet mogelijk om via onze website een rondvaart te boeken. Je kunt op locatie in het kassahuis een tijdslot te boeken of met de eerstvolgende beschikbare rondvaart meevaren.
- Kan ik een kinderwagen meenemen aan boord?
-
Het is helaas niet mogelijk om een kinderwagen mee te nemen aan boord wegens gebrek aan ruimte. Kinderwagens dienen ingeklapt op de steiger te blijven.
- Waarom betaal ik € 2,65 city tax?
-
City tax, oftewel toeristenbelasting, is een kleine vergoeding die door de gemeente aan toeristen in rekening wordt gebracht. Hiermee worden voorzieningen in de stad gefinancierd en onderhouden.
- Ik zit in een rolstoel. Kan ik bij jullie varen?
-
Ja, Blue Boat is de enige Amsterdamse aanbieder van rondvaarten die rolstoeltoegankelijke boten heeft. Indien zich er een passagier met een rolstoel in het gezelschap bevindt, dient er van te voren een reservering gemaakt te worden.
Selecteer een van de volgende tijdsloten om mee te varen met een boot die rolstoeltoegankelijk is: 11:00, 12:30, 14:30 of 16:00. Geef vervolgens tijdens het boekingsproces via het veld ‘note’ door dat er een rolstoel in het gezelschap bevindt of neem contact op met onze reserveringsafdeling om dit door te geven. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 via 020 – 679 1370 of per mail via reservations@blueboat.nl.
- Wat als het regent/stormt/onweert/hagelt/vriest?
-
De meeste rondvaartboten kunnen geheel afgesloten worden en zijn voorzien van verwarming. Hierdoor zit je, ongeacht het weer buiten, altijd lekker warm in de boot. In de grachten kan bijna onder alle weersomstandigheden gevaren worden.
Als een rondvaart niet kan plaatsvinden wegens extreme weersomstandigheden, zal de rondvaartrederij contact met je opnemen om jouw ticket naar een andere datum te verplaatsen.
- Zijn er toiletten aan boord?
-
De meeste boten beschikken over een toilet, maar niet alle boten.
- Kan ik zeeziek worden tijdens een rondvaart?
-
Dat is heel onwaarschijnlijk. De boten varen voornamelijk in de grachten van Amsterdam waar het water over het algemeen heel rustig blijft.
- Mag ik mijn hond meenemen op de rondvaartboot?
-
Vraag dit na bij de rondvaart rederij waarmee je vaart.
Wat betreft de rondvaarten van Blue Boat Company: honden worden helaas niet toegelaten (met uitzondering van hulphonden).
- Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen op de rondvaartboot?
-
Het is helaas niet toegestaan om eigen eten en/of drinken mee te nemen aan boord. Alleen snacks en/of drankjes die in het kassahuis worden gekocht, mogen aan boord worden genuttigd.
- Kan ik ook met een creditcard betalen?
-
Zeker! Wij accepteren Visa en Mastercard betalingen.
- Ik heb mijn tickets nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
-
Stuur een e-mail naar tickets@amsterdamcanalcruises.nl met de naam waarmee je hebt geboekt, de datum en (indien van toepassing) het tijdslot dat je hebt geboekt.